Училище за хора [inter alia с Васил Лозанов #71]

inter alia
inter alia
Училище за хора [inter alia с Васил Лозанов #71]
Loading
/

Вече цяла година Министерството на образованието и науката генерира идеи и активно променя облика на училището, но не непременно за добро. Макар безпрецедентно много хора да са ангажирани в дебата за бъдещето на образованието, все още основните предложения се въртят около забрани и връщането към остарели и консервативни подходи, далечни на нуждите на времето.

В този епизод на inter alia гост на Васко е д-р Женя Лазарова, невроучен и ангажиран с образователния дебат днес експерт. С нея говорят за:

  • кои са компетентностите да бъдещето;
  • каква е ролята на общуването в училище;
  • какви категории социално-емоционални умения има;
  • можем ли да заменим толерантността с разбиране;
  • колко важно е изграждането на нагласа за растеж;
  • каква роля трябва да заема училищният психолог;
  • как да заменим авторитарното с авторитетно възпитание;
  • защо е важно да заменим забраните с поставяне на граници.

Преди основния разговор се появява Снежи със стихийната си книжна рубрика, в която този път ни разказва повече за… бъдещето.

Ако искате бъдеще да има не само за образованието, но и за разговори като този, подкрепете ни на ratio.bg/support.

Гледайте с видео тук: youtu.be/YBNJYf4DJ80

За подкаста

В предаването inter alia отделяме време и грижа на онези проблеми за културата, изкуството и обществото, които често остават между другото покрай водещите теми на деня. Добре дошли в царството на приказките за изчезването на кварталния живот, за ретроспекцията и интроспекцията, за първите утопии, за странстването, за бавното живеене, за критиката на съвременното ни сближаване с технологиите и отдалечаване от природата, за съжителството ни с изкуствения интелект, за живота и смъртта на езиците и много други.

Това е една от шестте серии на Ratio Podcast – един подкаст за любопитни хора. С негова помощ ще си сверите часовника за всичко най-ново в света на науката и културата и ще чуете неформални разговори, свързани или вдъхновени от наука.