Училище, не бързай [inter alia #58]
Прекарваме така голяма и важна част от живота си в училище, а все по-често чуваме как то изостава от развитието на обществото. Дали обаче това е непременно лошо? И дали не може да изостава по добър начин, който в крайна сметка да е в полза както на учениците, така и на всички останали?
В този епизод на inter alia Васко и Ники говорят за бавното образование, което вместо да се опитва да имитира засилените обороти на живота, взема времето в свои ръце.
От разговора можете да научите повече за:
– Принципите на бавното образование;
– Морис Холт и призива за бавно училище;
– Към какво трябва да се стреми образованието?
– Ролята на технологиите в забързването и забавянето на училището;
– Нуждата от свободно време и пространство за израстването;
– Натовареността на българската учебна програма;
– Колко учебни часа годишно са отредени за това да се “помогне развитието на автономна личност, която е подготвена да участва съзнателно и конструктивно в живота на социалната общност”?
Ако ви е допаднал разговорът и бихте искали да ни осигурите още бавно време и свободно пространство за споделяне, можете да ни подкрепите на ratio.bg/support.
===
Допълнителни бележки към епизода: ratio.bg/podcast/561/
Гледайте на видео: youtu.be/ZyfRCr3jMHs
Ако това, което правим, ви харесва, вижте как можете да подкрепите Ratio тук: ratio.bg/support/